Mosogatóhabbal enegiatakarékosan, de alaposan!
Az idén 61 éves Jar termékfejlesztésének legfontosabb mozgatórugója, hogy csökkentse a termék víz- és energiaszükségletét, a gyártáshoz felhasznált alapanyagokat és a csomagolást, hogy ezáltal csökkenhessen a termék használata során keletkező egyéni ökolábnyom.

A nemrég bevezetett Jar Instant mosogatóhab hab állagának köszönhetően kevesebb víz felhasználását eredményezi mosogatáskor és új, erős formulája kétszer hatékonyabban távolítja el a zsíros szennyeződéseket és ételmaradványokat. Aktív zsíroldó mechanizmusának köszönhetően egy palack tovább tart, mint ugyanennyi folyékony mosogatószer, valamint a termék 100 százalékban PCR, újrahasznosítható műanyag palackban kapható és utántölthető. A mosogatóhab újdonsága még a kézkímélő hatása, használata selymes érzetet ad, és kevésbé szárítja a kezet.
A csökkent vízfogyasztáson túl a Jar mosogatógépkapszulák használata energiát takaríthatunk meg, mert a formula tökéletesen teljesít alacsony, azaz 30 °C fokos vízhőmérsékleten is. A víz hőmérsékletének 50 °C fokról 30 °C fokra történő csökkentésével járó energiamegtakarítás pedig akár 50%-kal csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást. A Jar legnagyobb és legmodernebb európai gyára a csehországi Rakona üzem, amely 100%-ban megújuló energiát használ, és nulla gyártási hulladékot termel. A Világgazdasági Fórum a TOP9 Lighthouse projekt egyikének választotta, többek között a gyártás digitalizálása és az alapanyagok vasúti szállítása miatt, amely az egyik legfenntarthatóbb közlekedési mód.

A csomagolástechnológiában a jövő
A Jar olyan termékek létrehozására törekszik, amelyek minimális környezeti hatással bírnak, ezért a flakonok 90%-a újrahasznosított és újrahasznosítható műanyagból készülenk. A Head&Shoulders mellett a Jar is együttműködött a TerraCycle vállalattal, és létrehoztak egy kizárólag tengerpartokról származó műanyaghulladékból előállított flakont.
A márka mindezek mellett jelentős szerepet játszik a digitális vízjelek – a Holy Grail intelligens csomagolástechnológia – alkalmazásában, és Európában másodikként integrálja a Holy Grail módszert a termékcsomagolásaiba. A csomagolásba ágyazott vízjelek elősegítik a hatékony válogatást, amely javíthatja az újrahasznosított anyagok minőségét és mennyiségét, azaz több műanyag kerülhet vissza a piacra, ahelyett, hogy hulladékká válna. A műanyaghulladékok intelligens válogatását célzó Holy Grail projekt kulcsfontosságú lépés a gyorsabb feldolgozást szolgáló univerzális módszer kifejlesztésének meghatározásában.
A Procter&Gamble évtizedek óta elkötelezett, hogy fenntartható termékekkel ösztönözze a felelősségteljes fogyasztást, legyél Te is tudatos háziasszony!:)
____